MAILLOL, Aristide

traži dalje ...

MAILLOL, Aristide, francuski kipar i grafičar (Banyuls-sur-Mer, 8. XII. 1861 - Marly-le-Roy, 24. IX. 1944). Bavio se isprva slikarstvom, scenografijom, primijenjenom umjetnošću, a tek u 40. godini posvećuje se posve skulpturi. Ostvario je neka od najljepših djela prve polovice XX. st., postižući gotovo antičku ravnotežu i sklad. Snažno utjecao na europsko, a i na hrvatsko kiparstvo (Meštrović, Augustinčić, Kršinić).

U Maillolovu djelu Krleža kao da nalazi potvrdu svoje težnje za suvremenošću koja ne raskida s klasičnom antičkom i europskom likovnom tradicijom. U povodu Rodinove pariške retrospektive (1962), Maillola je situirao ovako: »Dok su Despiau ili Maillol živi sve više iz dana u dan, Rodin u mnogim se svojim manifestacijama prikazuje danas kao dostojanstveno balzamirano truplo« (Iz galerije imena, Forum, 1963, 2). Maillolom se izrazito zaokupio pišući predgovor za monografiju Antun Augustinčić (Zagreb 1968), a posebno ga se doima Maillolova otpornost prema političkoj i estetskoj ideologizaciji te modernim pokretima, koji su mu »bili i ostali hrpa praznih riječi«. Određuje mu mjesto među onima koji su »bezazleno i čisto stvarali stoljećima«, ne krijući sklonost prema skulptoru koji »oduševljen harmonijom našeg iznad svih svjetova najsavršenijeg svijeta, razotkriva tajnu životne radosti«.

Ni. Pk.

članak preuzet iz tiskanog izdanja 1993. – 1999.

Citiranje:

MAILLOL, Aristide. Krležijana (1993–99), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 28.4.2024. <https://krlezijana.lzmk.hr/clanak/maillol-aristide>.